torsdag 12 december 2013

TIHI!

Jag har ..
svårt att se de små förbättringarna som händer hela tiden i min utveckling och måste verkligen tänka tillbaka längre för att känna att det går framåt. Exempelvis: För EXAKT två veckor sedan genomförde jag min första poolrehab. Jag var i vattnet ca 50 minuter och av dessa så var jag utan ortosen i 30 minuter. Jag hade ingen styrsel i benet och kunde inte kontrollera någonting. När jag skulle upp för stegen ur poolen för att ta på mig ortosen igen så gick det inte, jag kunde inte lägga någon vikt alls på högerbenet när jag klättrade upp så jag fick häva mig upp sista biten och hasa upp på poolkanten. I dagsläget så har jag inte ortosen på mig alls, den åker inte ens med längre till rehaben. Då ser jag skillnaden, då inser jag hur snabbt (definitionsfråga) det egentligen går :) Men idag gick det i alla fall så bra att min rehabtränare ville ge mig en guldstjärna. Han hade dock ingen men jag överväger att göra en åt honom bara för att kunna få en, haha :P

Imorgon ..
ska jag till jobbet och hälsa på, tidigt på morgonen då lucia firas. Ska få se alla söta små skruttisar igen och kollegorna. Passar fint då jag även får träffa alla föräldrar. Ser verkligen fram emot det :) Danielle å andra sidan ska inte gå något luciatåg i år. Numera tillhör hon skolan och ska därför titta på när femmorna går tåg. Väldigt tråkigt kan jag tycka, var inte helt förberedd på att inse att hon blivit stor (större). Min lilla Liten, svårt att tänka sig att den flickan, nu 126 cm lång, en gång endast var 45 cm och bara vägde 2kg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar