måndag 9 december 2013

Just like my father.

När jag ..
inte har sovit så bra på nätterna blir jag alldeles förvirrad när jag vaknar. Jag tror först att det är mitt i natten och imorse höll jag knappt på att gå upp tills Danielle frågar mig om vi ska vara lediga idag. Blev snabbt som attans upp ur sängen, fixa frulle, borsta tänder och klä sig hastigt. Såg när Danielle kom hem idag att hon dragit på sig en tröja med raviolifläckar på som av någon anledning hoppat ur tvättkorgen. Jag i min tur stressar hela morgonen för att sedan kasta mig in i taxin och åka till rehabiliteringen. Känner efter halva resan att jag mår lite underligt och det börjar smått snurra i huvudet. När jag får illamåendekänslor mot slutet av resan så inser jag att jag tagit morfintablett istället alvedon, oops! Förstå mig rätt, burkarna med dessa piller ser exakt likadana ut och i all hast när jag låste upp medicinskåpet och grabbade tag i en burk så tänkte jag mig bara inte för. I alla fall, gud straffar de korkade (!?) med detsamma. Typ. Jag tänkte att det kunde medföra lite positivt i träningen, kanske att smärtan domnade bort lite så jag kunde pusha lite extra, men icke. Var ovanligt öm idag och kunde inte alls genomföra alla övningar som tidigare. Kan även vara så att helgens traskande utan ortos samt badandet igår satte sina spår. Oavsett mådde jag illa hela passet idag. Det ska kännas att man lever ett liv som disträ. Avslutade med en övning som kändes rejält i lår och rumpa. Vart är alla mina muskler liksom, hallååååå!?

Drog iväg ..
efteråt och mötte upp mamma för lite snabbshopping utav mat, julduk och resväska. Var tvungen att köpa en större resväska inför Brasilien - resan då mycket ska med. Har lovat hjärtat att packa med mig lite extragrejer, såsom julmust, knäckebröd och persikor (godisvarianten). 18 dagar kvar, tiden har bara flugit förbi, herregud så jag längtar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar