fredag 6 december 2013

Stökig helg.

Känns redan ..
nu som att jag kommer ägna min helg till att städa undan stök, här skall det nämligen bakas, både lussebullar och pepparkakshus. Det är tydligen det man gör som förälder med sitt barn runt denna årstid. Jag som inte kan baka känner redan paniken fyllas upp men hoppas att en sexåring inte ska ha för höga krav ;)

Suttit och ..
sippat på kaffe och gjort massa nödvändigt i väntan på mitt yrväder som kommer hem idag. Fyllt i Danielle nya hälsoundersökning bland annat inför förnyelse utav försäkring, sjukt vad man måste minnas flera år bak i tiden. Hur ska jag komma ihåg om vi uppsökt läkarvård (alltså sjukhusvård) de senaste fem åren?

Idag blir ..
det hämtning senare för henne. Klockan 15 är det samtal med läraren så jag hoppas hon skött sig :) Förrförra veckan satt vi och fyllde i ett papper inför samtalet tillsammans där hon fick svara på allt från att vara en bra kompis till hur hon tycker att hon lyssnar. Felfritt enligt henne, tveksamt enligt mig! Men man får väl hoppas att hon visar upp en betydligt mer disciplinerad sida i skolan än vad hon visar hemma.

I övrigt ..
vill jag bara säga att jag har jeans på mig idag. Första gången sedan 30 september! De ni ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar