torsdag 5 december 2013

Nya framgångar.

Det blir ..
bättre och bättre nu för varje vecka, nästan varje dag. De största skillnaderna kan man se från måndag till måndag, ungefär då man mäter hur det förbättrats, typ i vikter eller rörelsernas radie. Idag har jag genomfört både rehab i gymmet med Tom och sedan poolrehab i grupp (dock gör jag egna övningar och inte gruppövningar). Båda passen genomfördes utan ortosen och det kändes bra. Inte så stabilt jag skulle vilja men helt okej ändå. I gymmet fick jag två nya övningar att lägga fokus på som ska hjälpa mig belasta högerbenet (knäskålsskadade benet) så att jag ska kunna gå normalt igen. Gick inte sådär superbra i och med bristen på muskler. När musklerna väl kommer så måste jag öva upp balansen igen. Men i vattnet fungerade övningen väldigt bra så där passade jag på att utnyttja vattenstödet. I slutet av det passen ställde jag mig även på endast högerbenet och böjde med hela min vikt vilket också fungerade superbra. Allt som allt är jag väldigt nöjd med dagens resultat. När jag kom hem tog jag av ortosen igen och gick runt lite, men nu är den på igen så benet får vila också :)

Skulle ..
egentligen haft barnvakt imorgon för att åka med jobbet på julgala. Nu blev planerna ändrade då jag måste ta mig dit kommunalt men vågar helt enkelt inte. För det första är det långt och jag vet inte om benen orkar påfrestningarna för den sträckan, är det fullt på tåg eller tunnelbana så blir det ännu mer labilt. Sen ska det snöa rejält enligt alla väderprognoser jag sett så det ställer till ytterligare. Får ta det säkra före det osäkra och gav bort min biljett till någon annan. Lite trist att inte kunna få bryta av min tråkiga vardag med något roligare och mer annorlunda, men vill jag bli bra igen så finns det saker man får prioritera bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar