tisdag 17 december 2013

Förbanna mig själv.

Idag gjorde ..
jag ett superkap! Jag impulsköpte en symaskin. Jag som fick typ G i syslöjd, höll hellre på med träslöjd och i princip inte ens fick med mig en enda färsigsydd sak hem från hela högstadiet valde idag att investera i en symaskin. Tänkte att jag inte i framtiden kommer behöva lägga ut för kostnader som 200 kr hos skräddaren när jag ska sy upp exempelvis klänningar. Just ja, vilket för mig till nästa punkt, att det tagit mig flera flera veckor att hitta en vit långklänning som jag gillar till nyår. Äntligen kom den hem igår i brevlådan, dock aningens lång, en si så där 3 - 4 cm. Kan ni nu koppla? JAG BLIR GALEN! Kan man lämna in en halvdan klänning till en skräddare? Jag har ju i alla fall varit duktig nog och suttit i två timmar och .. jag kan inte ens de rätta termerna .. skurit bort tråden? Min fina klänning. Om jag förstör den vet jag inte vad jag gör, jag såg typ ut som en gudinna i den klänningen! På riktigt.

Okej ..
nu väntade jag cirka 30 minuter med att publicera eftersom jag blev tokig på att jag glömde bort ordet. Sprätta heter det tror jag! Pju ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar