torsdag 19 december 2013

Jullov.

Precis som ..
alla andra så tar jag jullov nu, fast från träning och inte jobb. Körde sista passet idag och tog det relativt lugnt. Nästa gång jag träffar Tom så kommer det vara på drottninggatan men nya mål i siktet. Han berättade även för mig idag att min rehabilitering går över förväntan. I vanliga fall brukar det gå betydligt segare och han har inte varit med om så snabba framsteg i en knäskålsfraktur som med min. Han har dock inte velat säga nått tidigare då han haft erfarenhet av patienter som automatiskt efter ett sådant uttalande har dragit ner på tempot och inte jobbat lika hårt, blivit för bekväma helt enkelt. Det kändes skönt, jag har senaste veckan gått och oroat mig för att det inte går som det ska och varför det går så sakta framåt. Onekligen kan jag sluta oroa mig och jag borde veta bättre, såklart det planar ut efter ett tag, det är bara jag som är otålig och längtar efter att få springa igen! Men jag avslutade i alla fall dagens pass med att böja benet till 80 grader och fått hemläxa tills vi ses igen den 20 januari.

Imorgon ..
kommer Danielle äntligen hem igen och då ska vi fira julafton hemma hos mamma. När man inte får ihop familjen på andra sätt får man göra det bästa av situationen. På självaste julafton firar vi igen bara i en mindre skara. Nu ska jag avnjuta lite gott kaffe och slå in de två sista klapparna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar