måndag 16 december 2013

Svordom! Svordom upphöjt till hundra!

Jag försöker ..
hålla mig från att svära men idag har det inte varit en bra rehabiliteringsdag. Allt kändes så bra i torsdags att jag liksom höll kvar vid den känslan idag, men det gick inte alls lika smidigt idag. Jag kände mig stel i knät, det tog längre tid att värma upp än vanligt, jag kunde inte gå lika enkelt på gåbandet, jag kunde inte böja lika bra i benpressen OCH slutligen, jag är fortfarande bara på 75 grader och jag tappar snart tålamodet! JÄVLA KNÄ!! Hade jag bara inte varit så fruktansvärt klantig så hade jag säkert varit på benen nu och siktat på att komma tillbaka till jobbet inom kort. Idag hade det varit min första arbetsdag enligt första sjukskrivningen, om jag inte brutit knäskålen.

Var tvungen ..
att åka kommunalt idag hela vägen till globen för ett möte med min handläggare på försäkringskassan. De kunde dessvärre inte bistå med transport. De är väldigt ivriga med att jag ska in i arbete igen men jag kan ju inte påstå att det hjälper så värst mycket att jag ska hoppa på kryckor i 90 minuters kommunaltrafik! Vilket jag även påpekade för dem. Därav blir nästa möte via telefon eller i täby centrum. Men allt som allt blev det bra, jag fick alla regler förklarade för mig, vad som händer när man är sjukskriven 6 respektive 12 månader. Men, jag siktar ju på att vara tillbaka innan dess. Hade jag fått bestämma helt och hade möjligheterna funnits på mitt jobb så hade jag suttit på kontoret hela dagarna, att vara hemma är inte roligt. Att vara hemma så här länge är helt sanslöst trist, jag är så sjukt uttråkad.

Snart är ..
alla mysiga julkvällar här. Dagen innan julafton är alltid lite hektisk men i år får jag nog till det. Jag ska försöka åka hem till systerdottern som fyller år under dagen/eftermiddagen och sen ska jag nog försöka mig på att åka och hälsa på Jacobs föräldrar. De har en sån mysig och trevlig tradition varje år den 23e och det vore synd att missa den bara för att Jacob inte är hemma :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar