söndag 2 mars 2014

Tygla mig själv.

Jag har ..
ett enormt stort kontrollbehov och på det så hakar jag väldigt ofta upp mig på saker som "inte är rätt", typ att en tavla hänger lite snett eller att saker som bör vara symmetriska inte är det och så vidare. Genom åren har jag även utvecklat någon sorts fanatisk hobby av städning. När det väl städas skall det göras perfekt och detaljrikt annars blir det bara fel och så får jag börja om igen. Typ sjukt beteende men det behöver vi inte lägga någon vikt på ;) Mitt kontrollbehov medför ju även lite annat som jag gärna levde utan, typ vetskapen om vart saker ligger eller vart folk håller hus. Jag har med åren släppt på det massvis men dagar som idag, dessa dagar då karnevalen håller på för fullt och ölen flödar och mitt i havet av allt detta så befinner sig J, då är det lite svårare att hålla sig. Förstå mig rätt, detta handlar inte om att jag misstror honom, det handlar endast om att jag föreställt mig hundra sätt han dör på .. jag vet, det är sjukt. Men jag är likadan med mig själv eller Liten. När jag till exempel var i Brasilien och hälsade på tog det säkert ända fram till de sista taxiresorna innan jag lärde mig att slappna av för att jag trodde jag skulle dö varje gång. Mitt kontrollbehov gör det inte lätt för mig när jag även lider utav någon sorts knäpp dödsångest till och från, något som utvecklades rejält när jag fick Danielle för snart 7 år sedan. Gaaaah!! Men, till saken då. Idag har det gått bra. Lär mig sakta men säkert att använda mitt logiska tänkande. Idag är alltså en bra dag, hahaha :P

Snart kommer ..
han dock hem. Min nedräkningsapp har gått från typ 170 dagar till snart under 10 - strecket :) Känns helt sjukt att tiden gått så snabbt. Saknar honom massvis. När han väl kommer hem ska vi bara ta det lugnt, hänga i Ludvika en hel vecka och bara njuta av varandras sällskap <3 Det vill sägs om jag kommer så långt, bara någon dag innan han landar så ligger jag på operationsbordet igen. Förhoppningsvis med mindre smärta än senast :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar