fredag 7 mars 2014

Djungel.

Att hitta ..
bland fonder och aktier är fan ingen lek. Det är så mycket att läsa, så mycket att förstå (en jäkla massa nya ord man får slå upp i ordboken) och trots allt detta så är jag inte mycket klokare än vad jag var för ett par timmar sedan. Jacobs första uppdrag när han kommer hem kommer vara att placera ut mitt sparande för jag kommer inte långt med mitt sparkonto på 0,0% avkastning ;)

Sitter och ..
lyssnar på radio, metropol, då Jacobs vän ringde och beordrade mig till det. Om det ska komma något speciellt har jag ingen aning om men det är helt okej "letaruntblandfonder/städalägenheten" - musik. Får ett par bonustimmar idag med Danielle då hon inte har fritidsplats ännu och S återgått till arbete. Satt imorse och gjorde i ordning den dagliga frukten till henne, vindruvor som hon själv valt. Saken är den att vindruvorna var rätt så stora så jag bestämde mig för att inte bara skära upp dem i två delar utan faktiskt fyra. Tanken slog mig sedan att hon blir ju för sjutton sju år snart, borde hon kunna tugga de där druvorna utan problem snart eller? Kan hon det redan? Är det fortfarande farligt liksom? Jag har för mig att jag hörde för flera år sedan att just vindruvor är farligt att äta för barn om de inte är i smådelar då de kan fastna i halsen. Formen passar perfekt över luftstrupen och ja, ni fattar. Input?

1 kommentar:

  1. jag skär oxå vindruvor, haha. men vaddår, det finns ju stor risk att de fastnar i halsen, fy så läskigt!
    tack för din kommentar om min Max, ja han är en fin kille, om än lite väl livlig med många järn i elden hela tiden.... pust!!!!

    SvaraRadera