måndag 25 november 2013

Underbara måndag.

Tänk att ..
jag en dag skulle säga att jag gillar en måndag. Skumt. Men, idag har det varit en bra dag. Jag fasade över rehaben först då jag inte uppnått mina 90 grader jag fick i hemläxa. Det visade sig i alla fall bara vara något han sa för att jag faktiskt skulle kämpa under helgen och inte slappa. Vet inte ifall han börjar känna mig på riktigt ;) Det jag kunde åstadkomma var väldigt bra i sig och det går framåt. Tom (alltså min rehabtränare) lyckades även fixa fram en extra ortos till mig som jag kan använda när jag ska börja poolrehab på torsdag. Egentligen skulle jag startat imorgon men då har jag en tandläkartid, jajks!! I alla fall, den vanliga ortosen jag har får nämligen inte bli blöt så därav en extra. Jag har alltså tagit min första dusch idag utan soppåsar och kirurgtejp över hela jäkla benen. HUR SKÖNT SOM HELST! Mitt högra ben har ju inte sett vatten sen urminnes tid. Jag stod i duschen i över en timme, jag har aldrig känns mig så ren i hela mitt liv.

Men ja ..
fokus på imorgon nu. Tandläkaren är inte riktigt min vän och i och med att jag direkt efter ska till rehaben så får Danielle följa med. Gäller att skjuta bort all panik, men jag har haft tandvärk i tre veckor nu så jag måste verkligen dit :/

Lite tidigt ..
ännu kanske men på onsdag ska jag och Danielle fixa till det sista i juldekorationerna hemma. Ja, inte julgranen såklart, den får komma som vanligt ett par dagar innan dagen till ära. Vi har redan tjuvstartat lite med en julduk, en ljusstake och en julstjärna men jag erkänner, det är rätt mysigt. Speciellt kvällar som denna då vi suttit under en filt i soffan, kollat på film och druckit te :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar