fredag 29 november 2013

Fantastiskt.

Idag var ..
jag på min första poolrehab. Danielle följde med då tiden inte var den bästa, det skadade ju inte direkt att hon också fick dra på sig en baddräkt och hoppa i. Äntligen fick hon visa mig att hon kunde hoppa från ettan :) De andra i gruppen fick inte många lugna stunder då hennes mun går i ett och hon simmade runt och runt för att fråga ut alla var de hade ont någonstans.

I alla ..
fall så var poolrehaben sjukt härlig. Jag kunde röra mig på sätt jag inte kan ovan vattenytan, exempelvis lyfta benet. Känslan var fantastisk. Ovan vattnet så rör sig inte benet en millimeter ens och allt gör bara så jädrans ont. Men i vattnet gjorde det bara ont och det får det göra så länge jag ser att mitt ben lever! Efter halva tiden tog jag även av ortosen under övervakning av sjukgymnasten. En skum men samtidigt underbar känsla att känna benet "fritt" utan extra vikt och utan något som spärrar. Läskigt samtidigt då jag var rädd för att göra för hastiga rörelser men motståndet i vattnet hjälpte rätt bra. Ser fram emot nästa gång nu på tisdag :) Here we go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar