måndag 18 november 2013

Att lära sig gå.

Tänk vad ..
man tar mycket för givet hela tiden. Typ att man kan gå, springa, hoppa, böja på benet m.m. Jag vet att jag många gånger har tittat på barnen på förskolan och försökt komma ihåg hur svårt det var att ta sig runt som barn. Jag kan titta på de allra minsta knodden och tycka att det ser så kämpigt ut (samtidigt roligt) när de försöker ta sig över något så enkelt som en sandlådekant. Nu är jag där, jag har samma problem. Man kan tycka att de där kanterna är rätt låga ändå men det är just då jag inser hur lite jag kan böja på benet. Skrämmande också hur snabbt musklerna försvinner.

Idag har ..
jag gått med ortosen upplåst för första gången. Dock med kryckor som hjälp för annars måste jag ha den låst. Skulle jag ställa mig med upplåst utan kryckor skulle benet inte orka hålla mig uppe och ja, då är det kört igen. Men vi la även lite vikt på benet idag på rehaben och det gjorde inte ont alls. Känns skönt då det är ett tecken på att frakturen läkt tillräckligt bra för att kunna sätta lite press och användning på lårmuskeln :) Jag är hur glad som helst. Imorgon ska vi kolla hur ärret ser ut också och förhoppningsvis har det läkt ihop helt för då får jag börja med poolrehab en dag i veckan!

Gick under ..
40 - strecket idag när det kommer till dagar kvar till Brasilien!!! YEY! Har redan börjat fantisera mig bort till stränderna, solskenet och värmen! :) Var och vaccinerade mig idag så nu är allt klart inför resan. Det går inte ens att beskriva hur mycket jag saknar Jacob, herregud så jag längtar efter att få se honom igen <3 Ska ringa honom nu innan jag kryper ner i sängen, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar