tisdag 26 november 2013

Personlighetsutveckling.

Jag har ..
mina egenheter och alla är väl kanske inte sådär supernormala. Typ att jag får dödsångest var och varannan dag eller mitt otroliga kontrollbehov. En av egenheterna är även fobin för tandläkare. Hittills har jag alltid lyckats ha med mig någon när jag ska dit men idag blev det ensamt. Danielle var ju med men jag hade tur att det nästan var folktomt i väntrummet så hon kunde sitta kvar och leka medan jag fick möta min stora rädsla. Skulle hon följa med mig in så vet jag inte hur det skulle gå, om jag faktiskt skulle bita ihop tillräckligt eller om jag skulle projicera över allt på henne. Tur var det som sagt för när tandläkaren drog fram alla grejer och stoppa in fingret i munnen för att bereda väg för bedövningssprutan så fick jag storpanik och råkade utan farten bita henne i fingret. Skäms verkligen, helt sjukt beteende. Till slut fungerade det när hon berättade för mig alla steg så jag kunde få lite kontroll på situationen och jag har inte längre ont i tanden efter tre veckors tandvärk :) Tummen upp!

Har en ..
helt bedårande sexåring hemma just nu. För tillfället sitter hon i köket och skriker på mig att hon är så arg på mig och jag gör allt fel och jag är bara dum. Anledningen? HON har tappat ut alla pärlor på golvet. Pärlor som hon tjatat på mig i flera veckors tid att jag ska köpa till henne med tråd så hon kan göra pärlödlor. Nu visade det sig dock att hon inte riktigt kan hela ödlan själv och att jag måste hjälpa henne med trassel och benen, något som jag självklart inte kan, jag minns inte alls hur man gjorde. Så nu är jag bara ännu mer dum. Logiken flödar idag. Hälarna stampar i golvet som en elefant och suckarna avlöser varandra med arga tillrop. Om detta är sexårstrots vill jag inte veta vad tonåren har att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar