tisdag 31 januari 2012

Lördagen.

Allt startade ..
som en rolig idé. Jag ville göra något roligt för Söten innan han flyttar och jag ville att han skulle tycka om det. Jag startade ett event på facebook och bjöd in hans närmsta vänner. Alla utom en kunde och det är ju inte fy skam. Så många på plats som gjorde kvällen minnesvärd. Hans bästa vän ställde upp och kirrade undermanöver under dagtid så jag fick tiden till att fixa allt hemma hos honom. Matlagningen tog mig 5 timmar och då var det "bara" köttbullar, potatismos, egengjort brunsås och egengjord sylt, rårörda lingon. Märkt ordet egengjord!! Hackade och mosade bland annat 3 kg potatis och rullade 2,5 kg köttfärs. Då det såg lite trist ut så fixade jag hans favoritpaj också, jordgubbs/blåbärspaj med vaniljsås. Att maten blev så "enkelt" är mer för att det också är hans favorit. Hans vän G hade lurat i Söten att de skulle hjälpa en tredje vän att flytta hela dagen när det i själva verket bara handlade om någon timme. Men Söt skulle prompt ha på sig snickarbyxor när han åkte och hann faktiskt med sitt morgonhumör bli lite småarg på mig när jag tjatade på honom hur knäppt det var att ha snickarbrallorna på sig och "varför kan du inte ha jeans", "gå och byt nu, du ser ju inte klok ut" och blablabla. Det fanns ju egentligen ingen vettig förklaring, ingen jag kunde delge honom i alla fall ;)

De åkte ..
och flyttade och sedan lurades han in på go-cart centret i hammarby sjöstad tillsammans med fem kompisar. De hade haft det asrolig :) När de åkte därifrån så såg de andra till att hoppa av någon annanstans så Söt "skulle hem på middag med mamma, pappa och flickvän". De tog bilen hem till Jacob för att hinna före och jag ringde och sa att jag möter honom vid tåget. För att uppehålla honom lite så klagade jag på knäont och sa att jag behövde gå lite sakta. Innan hade jag dock sagt till honom att hans mamma undrade vart han var då maten var klar :S haha. När vi stegade in genom dörren berättade han i efterhand att han blev lite skeptisk. Här hade jag stressat hem honom och när han stampar in alldeles stressad svettig efter ett springtur för att hinna med tåget så såg han ju att maten inte alls var klar. Jag hade ju inte påbörjat stekningen då jag inte ville riskera att det blev kallt :P DÅ hoppade alla fram och han blev helt stöööört överraskad :D Det var så jäkla lyckat! Vi åt gott, fikade med paj efteråt och sedan begav vi oss ner i baren då G styrt upp allt för en liten minispelning. Vi drack vin, tjoade och avslutade på .. spy bar. Kanske inte det mysigaste stället men det var dit Söten ville gå så jaha. Dagen efter var lugn, mer lugn än vad jag trodde då jag sprang och småstädade hela kvällen så det fanns typ 10 minuters städjobb på söndagen. Så skönt! 

Så ..
nu är allt över och imorgon blir han numera Ludvikabo. Har jag nämnt att jag avskyr Ludvika? 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar