måndag 23 januari 2012

Håller min tummar.

Ny vecka ..
på jobbet. Kommer på morgonen och får veta direkt att magsjuka går runt. Det är några av förskolans barn som åkt på det och även några som jobbar vars barn ligger nerbäddade. Jag vill verkligen inte bli sjuk. Inte nog med att bara behöva ligga i sängen och knappt kunna äta ännu mindre dricka, jag får gråtattacker och ren panik när jag kräks. Jag gråter tills jag får mer ont i ögonen än i halsen, vet inte varför, men jag blir som en treåring när jag blir magsjuk. Huumm .. trevligt samtalsämne.

Vi har ..
i alla fall precis ätit middagen nu. Måndagar är inte bara en allmän hatdag, det är även min absolut längsta dag. Jag är tacksam över att vi har bytt överlämningsdagar, jag och exet, till fredagar så man får starta med mys istället för stress. Nu står lego på schemat, kvällsdusch och sedan lite mysavslut i sängen med sagoläsning. Självklart är det Lejonkungen som vi ska läsa, låter på henne som att det är mer en order än en önskan ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar