söndag 15 april 2012

Jaha.

Då var det ..
dags igen. Jag har en doktorstid på Norrtälje sjukhus den 25 april. Både magnetkamera och sen undersökning direkt efter. Skönt tyckte jag då det inte ligger runt hörnet precis, nu slipper jag åka dit flera gånger. Men igårkväll så började jag känna av knät igen, såsom jag har gjort de senaste månaderna. Lite ont, dunkar lite men sen har det gått över. Fast igår så gjorde det superont. Vaknade ett par gånger under natten av att det gjorde så ont, typ när jag har vänt och vridit på mig så knät har hamnat i kläm. Imorse när jag vaknade och skulle kliva upp ur sängen så tog det stopp. Jag har kunnat röra benet väldigt begränsat idag och jag kan inte böja det mer än ca 20 - 25 grader. Sen tar det verkligen stopp. Det är inte sådär så man kan pressa lite till, utan det är som att det sitter något i vägen som gör att det inte fungerar, som om det vore låst. Jag har gjort en egen undersökning idag för att kolla lite i vilka positioner osv som jag kan röra lite extra och i vilka som det inte fungerar alls. Men har haltat iväg till apoteket och köpt mig en linda för att få lite stabilitet, även fast det i många fall kanske bara är psykiskt. Det gör ju fortfarande ont. Men imorgon bitti ska jag till lättakuten och sen får vi se om det blir så att dom skickar mig vidare på röntgen. Doktorn sa i telefon att det kanske blir så att man gör ett akut ingrepp .. Vad menas med det liksom? :S Men ja, här ligger jag. Måste se om jag får till att raka benen innan vi går till doktorn bara, hahaha :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar