onsdag 11 april 2012

Dagens lärdom.

Ni får ..
passa på nu att kika in på min blogg för när jag är sjuk så är jag fruktansvärt rastlös och det kommer väl kanske dyka upp en och annan uppdatering, höhö. Efter min dag här i kurerarstugan hos mamma så mår jag förvånansvärt lite bättre. Inget illa menat, jag brukar bara må som bäst och kurera som bäst när jag ligger hemma i min egna soffa. Imorgon blir jag hemma också, men på fredag hoppas jag kunna vara tillbaka.

Hepp hepp ..
då till något annat. Något nytt jag har lärt mig idag är i alla fall att när man ska säga något fint till någon annan så ska man helst säga det med ord som egentligen i ren svenska skulle antyda det motsatta. Typ "Fy fan va ful han är asså!". Det skulle kunna betyda "Ååh, jag vill ha det han vill ha, jag är svartsjuk!". Eller istället för "Snygg jacka!" så kan man säga "Fy fan va ful du är som köpt den där jackan!". Detta har jag lärt mig idag av min lillebror. Det är uppenbarligen så man ger komplimanger till varandra i tonåren. Ja hör va jag låter som en moralkärring, haha. Men ja, nu har jag lärt mig något nytt så var beredda när jag försöker mig på denna nya metod när jag tilltalar just DIG ;)

Dagens ..
ROLIGA nyhet då. Om 2- 4 veckor har jag mitt efterlängtade bredband i min lilla lägenhet. Så istället för ensamma kvällar de veckor jag inte har Liten hos mig så kommer jag nu kunna spendera mina lonelynights med Emmrutt, min fantastiska sagolika Halo-karaktär. Bitchi'n!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar