tisdag 6 mars 2012

Karma?

Finns något ..
sådant egentligen. För vad sjutton har jag gjort nu då? När Liten efter tjat heeeela vintern äntligen får testa att cykla och lär sig även att göra detta på två hjul och är den mest lyckligaste ungen i världen så går det där jävla bakhjulet sönder. Ventilen har brutits av på något vis så det går inte ens att få in luft. Kan ni föreställa er hennes besvikelse idag när hon mest av allt ville cykla i solen när jag för en gångs skull också slutade tidigt och hämtade tidigt från förskolan .. och det går inte. Där stod vi utan att kunna göra något alls. Hon blev superledsen. Hon grät, i floder. Som hon längtat! FAN! Hon ville inte ens vara kvar ute. Gick in och la sig på soffan och fortsatte gråta. Liten tröst blev det när jag kom på att jag lånat hem fyra nya böcker till henne, då läste vi dem i soffan och hade mysstund. Försökte även lindra smärtan lite med "lyx"middag, dvs varm smörgås och nachotallrik. Gick hem ett kort tag, tills hon insåg igen att vi inte kommer hinna fixa cykeln denna vecka :/ Mitt hjärta brister när hennes brister. Jag tänkte att hon kunde önska sig en ny cykel när hon fyller år, men det är trots allt en hel månad kvar tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar